Valkampanj

Jag kommer från Öland, denna underbara ö som ligger lite öster om resten av världen. Jag tänker inte gå in på hur fantastisk denna ö är för det är alla redan medvetna om. Det finns så få paradis i världen och dessa behöver skyddas. Nu kanske ni tror att jag kommer tramsa runt och snacka om något så mesigt som miljön eller liknande men fan heller. Vi behöver skydda ön från dumhet.

Dumheten är något som jag helt tillskriver en speciell grupp människor, många kommer antagligen bli träffade nu men det är inga mindre än turisterna. Vi är inte så många öbor och resten av er är turister men det är inte säkert ni behöver ta till er av kritiken som följer, men gör ni det kanske ni kan passa på och lära er ett och annat.

Sommaren tillhör inte mina favorit årstider och en stor anledning är dessa människor som likt myror väller in över min ö och bara är ivägen. Alla vägar som enligt mig passar bäst att glida runt på antigen i bil eller på motorcykel blir en snigelled av husvagnar och husbilar och husbåtar och huscyklar och husflygplan....eller ja ni förstår. Vad som är ett rent nöje större delar av året blir en mardröm.

Hela ön blir som något tagits ur Dantes inferno, där helvetet består av ett antal nivåer för olika typer av syndare. Öland hamnar plötsligt en nivå ganska långt ner på botten av helvetet. Allt detta kan undvikas om jag fick bestämma.

Jag menar nu bokstavligen fick bestämma. Funderar på att dra igång ett val och uppmana öborna att välja mig till MASTER OF THE ISLAND.

Jag skulle genomföra stora förändringar som skulle göra ön till det paradiset det förtjänar att vara. Den bästa delen av min plan att ta tillbaka ön från turisterna är att min kampanjfilm redan är gjord. Kanal 5 stödjer mig och har nu valt att dokumentera dumheten som turisterna sprider i den mycket välgjorda serien Böda camping.

Så uppmaningen till er som läst detta är att titta på serien och inse vad det är som håller på att hända. Vi måste handla nu för att inte öland ska förvandlas till någon pervers version av Skara sommarland. Välj mig och upplev öland som turister ska göra, från Kalmar sidan med kikare.

Hur funkar folk?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0