Kan inte folk bara sluta vara idioter



Man kan bli irriterad över mycket nu för tiden och när man har arbetat upp mycket irritation över dagen är det skönt att koppla av med lite tv-spel.
Jag tänkte tidigare idag att jag skulle spela lite och startade mitt spel och började ladda min bana. Då händer följande. Det dyker plötsligt upp ett meddelande på skärmen att det kommit en nytt spel som är fortsättning på det jag spelar och spelet meddelar att jag kommer skickas tillbaka till start menyn för att kunna ladda ner en test version av det nya spelet och testa det.

Ok tänkte jag men jag är inte intresserad just nu, jag vill bara spela lite för att koppla av och känner att min version funkar bra för det ändamålet. Jag laddar mitt spel men samma sak händer igen och igen och igen. Jag kan alltså inte spela mitt spel längre utan tillverkarna tycker att jag testa en ny version. Va fan!

Jag har köpt spelet och borde jag då inte få spela det? Tänk er att ni köper en volvo och ett par år senare står det en man bakom din volvo och meddelar att det kommit en ny model som du måste testa innan du får köra din gamla bil. Du säger trevligt till mannen att din bil duger gott för att åka till affären men mannen vägrar flytta på sig och börjar slå sönder din bil för att du vägrar att testa den nya modelen.

Min poäng är följande i vilken annan branch skulle detta vara godtagbart? Svaret är ganska uppenbart INGEN. Tydligen äger man inget man köper från speltillverkare utan man bara lånar det ett tag.


Hur funkar speltillverkare?

Kommentarer
Postat av: Svärmor Pia

Huvudet på spiken igen!

Kram

2011-02-22 @ 16:49:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0