Kan ingen slå Fillip och Fredrik? Jag vill se blod


Oskarsgalan. Bara sug på det ordet en stund och fundera på vad det betyder för dig. Ta nu vad det betyder för dig och låtsas att du har mitt filmintresse om du nu inte har ett liknande vill säga. Kort sagt var jag en utav dem som såg det som en självklarhet att sitta uppe hela natten och kolla på galan.

Jag upptäckte tidigt att de två meganötterna Fillip och Fredrik höll i försnacket med något patetiskt försök att göra underhållning. Jag tänkte inte mer på det och satte istället på mitt playstation och spelade fram till själva galan började.

Vad händer när det börjar? Istället för att njuta fick jag genast veta att meganötterna kommer prata igenom allt som några förbannade kommentatorer. Jag kan ta att man kommenterar sport om man nu skulle missa något eller för att få lite information om spelarna eller liknande jag köper det. Men i sport vet kommentatorerna oftast vad de pratar om. Vid ett flertal tillfällen fällde meganötterna kommentarer som fick mig att undra om de någonsin sett någon film. De verkar vara på amöba stadiet av filmkunnande något som jag passerade när jag gick i lågstadiet.

En sak till man borde göra om man nu ska kommentatera något som involverar tal är att hålla käften när de man kommenterar pratar. Flera gånger fick jag inte höra tacktalen utan meganötternas menningslösa tjatter. För att inte tala om introduktionen till musik priserna då det gled in en symfoniorkester på scen och de första tonerna i Starwars ledmotivet börjar ljuda och mitt skinn blir genast knottrigt. De första tonerna var dock allt jag fick höra resten var en mycket intressant konversation om en rombar någonstans, John williams gråter! och jag vill se blod.

Jag förväntade mig en trevlig natt med bra film och roliga charmiga inslag men jag lever tydligen i ett land där tvproducenter tror att jag är så dum att jag behöver två svenska meganötter som förklara för mig vem som kommer upp på scen ungefär sammtidigt som det faktiskt står i hörnet på min tv. Men jag måste vara en total idiot som inte fattar om ett tacktal är bra eller dåligt och framförallt skulle jag missa meganötternas paradnummer när de gång på gång berättar för mig vilka svenskar galapubliken liknar till utseende.

jag vet inte hur man ska ta det här på ett annat sätt än en enorm förolämpning från tvproducenterna. Jag är inte en idiot försök att inte behandla mig som en.

Hur funkar folk?

Kommentarer
Postat av: Anton

Jävlar vad du börjat skriva då? Har mycket att ta igen nu.

2011-03-21 @ 08:55:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0