Hjälteslakt




Som nörd blir man lycklig av att höra vissa saker som exempel blev jag lite pirrig i magen när jag läste att de första bilderna på nya Spiderman filmen hade kommit ut.
Vad trodde jag då i min naiva nörd hjärna att detta skulle vara? Jo ganska självklart del fyra. Jag är medveten om att det finns fler Spiderman filmer som gjordes under 1960-talet men dessa är obskyra och svåra att få tag i vilket har resulterat att jag bara sett två av dem och räknar inte med dem.

Det är Sam raimis filmer som på något sätt skapat den bild av Spiderman som de flesta av oss idag har så nu kommer fortsättningen trodde jag och klickade mig snabbt in på min bibel www.imdb.com
Detta var en mycket mörk dag, det var som Venom själv slitit sönder min rumpa ättit upp den och skrattat åt mig. Det var ingen del fyra nej nu är det tydligen dags för en Reboot.

Alla ni som läser den här bloggen (alla 5) kanske inte vet vad en Reboot är och tyvär så ligger det till så här. Detta är en brist på fantasi man tar en filmserie och startar om den. Man kanske ändrar skådisar eller själva historien något men i stora drag gör man om första filmen i serien på nytt och kallar då detta för en Reboot. Jag har sett en del sådana här försök till att göra film som Friday the 13th och Terror på elm street och nya Star trek. Det funkar väldigt sällan och av dessa är det bara Star trek som faktiskt gjort det lite snyggt och smart.

Man tar alltså en filmserie och gör om den från början. Hur pantat och intelligensbefriat är inte detta? Har all fantasi bara tagit slut? Hur kan man som filmskapare stå för en Reboot? Tycker de filmen är bra som de slaktar och gör en ny version av eller hatar dem den?

Det värsta som jag ser det är att man pissar fansen i ansiktet när man Rebootar något. Man säger att det vi älskar bara är skit och behöver göras om och att vi som fans är så korkade att vi måste berätta historien från början så att alla är medvetna om att Peter Parker blir biten av en radioaktiv spindel och det är därför han blir Spiderman. Vem fan har missat det bland människor som någonsin sett en Spiderman film läst en Spiderman tidning eller sett den tecknade serien???
Snart är alla filmer jag älskar gjorda i så många versioner att jag inte längre kommer veta vad som är vad. Männsikor som för första gången ska se en film måste först ta en examen i arkivering för att veta den korrekta ordningen. De äldre versionerna kanske försvinner nu och slutar säljas bara för att någon förståndshandikappad babian i Hollywood gör nya versioner av allting.

Vi behöver Reboots lika mycket som vi behöver Niklas Wahlgren. Börja tänk och skriv manus era lata patetiska onda filmnötter.

Hur funkar folk?

Kommentarer
Postat av: Svärmor Pia

Jaa du, nu har jag lärt mig något igen! Fast att Peter parker blev biten av en spindel DET visste jag redan, men att det kallas för Reboots visste jag inte.

Ha det bra.

Kram

2011-01-17 @ 20:56:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0