Välkommen och stöd öppningsbara finlandsfärjor

Nu är det äntligen dags för mig och börja gnälla. Jag har under mina levnadsår sammlat på mig en mängd information om mina medmänniskor som jag inte förstår och nu ska dessa egenheter och dumheter synas i sömmarna.

Tänkte jag skulle börja med mitt nya förslag om att skapa en öppningsbar finlandsfärja men vi börjar med lite bakgrund. Det finns finlandsfärjor i Sverige, det är tillräcklig bakgrund.
Mitt förslag är följande. Vi bygger en ny färja med öppningsbar front samt hydraliska lyftar i aktern. När färjan lägger till i Finland öppnas fronten och hydraliken lyfter aktern till cirka 50 grader. Detta skulle räcka för att alla resenärer  försiktigt och stilla ska glida ur båten och landa på finsk mark. När båten är tom vänder den och kör hem och hämtar nya personer som går samma öde till mötes. På bara ett par månader skulle vi slippa färjeresenärer i Sverige och Finland skulle få en mystisk folkökning som vi naturligtviss skulle förneka all kännedom om.

Anledningen till mitt gnäll om finlandsfärjorna började med en slö söndag i soffan och kanal 5. Fjärrkontrollen var utom räckhåll och programet Färjan började. Behöver jag egentligen säga mer. Hur funkar folk?


Kommentarer
Postat av: Ringan

Hahahaha klockrent!

2010-01-25 @ 00:12:01
Postat av: Emma

Tror du inte att någon skulle märka om det började försvinna folk från finlandsfärjorna? Sådär systematiskt menar jag. Du måste tänka ut en cover up ;). Puss Puss Puss Puss

2010-01-25 @ 11:45:56
URL: http://emmaterese.blogg.se/
Postat av: Ricke

Är du säker på att 50 graders lutningsvinkel räcker för att tippa av folket?

Tar man med kroppsviktens inverkan på friktionen mot underlaget samt att kroppens kontaktyta mot underlaget ökar med promillehalten har jag efter noggran uträkning av diverse formler kommit fram till att det borde behövas 52.7 graders förutsatt att det inte är så mycket snurr att gravitationen ökar med kvadraten av pi då man kanske får böja en aning på gravitationen

2010-01-25 @ 19:26:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0