Granskning av informationskällor

För en tid sedan såg jag i Aftonbladet hur Carola hade utallat sig om jordbävningen i Haiti. Enligt henne skulle detta vara en helt naturlig företelse nu när världen snart kommer att gå under. I slut skedet kommer vi tydligen få utså både jordbävningar och hennes julskivor.

Anledningen till det här inlägget är dock inte Carolas utalande. För ett par dagar senare var det präst som gick ut i tidningar och försökte konstatera att det inte fanns några teologiska bevis för att Carola talade sanning, hon hade alltså inga belägg för sitt utalande.

Vilken otrolig lättnad detta var!

Om information ska vara något värd måste den komma från rätt källa. Carola är i min och förhoppningsvis större delar är världens mening ingen pålitlig källa. Så varför var det enligt prästen nödvändigt att försöka motbevisa henne? Tycker prästen att världen är befolkad av idioter som lyssnar på Carola och tar henne på alvar. Eller fanns det en annan plan bakom utalande. Kanske ville han bara synas lite.

Jag tänker inte ens ta i begrepet teologiska bevis med en tjugo meter lång tång. Sådant får min mage i obalans och det värker i hela bakhuvudet.

Jag är kanske naiv när jag anser att människor  i allmänhet är ganska smarta och förstår att man bör vara kritisk till männsikor som inte har någon anning om vad de pratar om. Jag menar hade Niklas Wahlgren sett i en dröm att en gigantisk bläckfisk skulle äta upp Gotland så vem fan hade trott på det.

Hur funkar folk?

Kommentarer
Postat av: Pia

"om Niklas Whalgren sett i en dröm att en gigantisk bläckfisk skulle äta upp Gotland", var får du allt ifrån?:)

Kram

2010-02-12 @ 19:49:14
Postat av: Matilda

haha, awesome! ^^

2010-02-13 @ 18:32:42
Postat av: Mamma

Jag ryser också vid tanken på att folk skulle lyssna på Carola . Huuu

2010-02-13 @ 19:37:06
Postat av: Ringan

Inte ens om det skulle finnas bevis över att Carola är ärkeängeln Gabriel så skulle inte folk lyssna på hennes sabla skivor.

2010-02-14 @ 10:11:03
Postat av: Emma

Tyvärr är det ju så att folk faktiskt lyssnar på Carola.. fortfarande.. Både på det hon sjunger och det hon säger..

2010-02-16 @ 22:16:16
URL: http://emmaterese.blogg.se/
Postat av: Ringan

Ja jag vet...tyvärr är det så....de är verkligen "fångade av en stormvind" Muwhahahha där fick jag till det! Trumsolo maestro! ;)

2010-02-19 @ 21:47:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0