Det har äntligen hänt




Nu när snön ligger i drivor på de mest osannolika platser tänker jag bryta mot mitt tidigare mönster som hittils mest gått ut på att gnälla eller klanka ner på folk.( inte ett ord man hör så ofta)

Det är så mycket roligt som folk bara undgår att se för att marken täcks av någon vit massa som inte är speciellt användbar inomhus, tro mig. Nöjena i livet blir fler när snön och kylan ligger över landet.

Om man väljer att ge sig ut så har man redan där skapat sig lite nöje och äventyr, frågor bubblar upp i stil med Kommer jag överleva i den här jackan? Blir mina fötter blöta i de här skorna? Kommer yetin äta upp mig om jag inte har mössa på mig?
Sedan kommer det första steget. Det där som är så avgörande för resten av äventyret. Det finns egentligen bara två resultat, 1 Man sätter ner foten och tar ett kliv och bara sekunderna senare tar man ett till och känner att man besegrat elementen ännu en gång. 2 man sätter ner foten och ungefär sammtidigt kommer ens skrev farligt nära marken då foten alls inte har något fäste och liksom flyger iväg som en inoljad apelsin över en kurlingbana. Man får erkänna sig besegrad och vända eller uppsöka läkare.

Gör man som jag och tar bilen då det är ett välkänt faktum att man dör om man cyklar när det är isigt ute så möter man här en rad utmaningar.
Det brukar alltid vara snö över hela bilen, hur detta gått till är ett mysterium då det inte snöat på flera dagar men ändå så finns bilen där någonstans under en kubikkilometer snö.
Kommer man in i bilen vilket inte är säkert så väntar man med spänning medan man vrider runt nykeln, kommer den starta? Snö kanske blåst in i de vitala delarna och sabbat något. Man får resultatet snabbt och antagligen kommer man iväg eller får man vända hem igen.

Att köra är som att vara på en rallybana. Om man så kryper runt en rondell så är det klart att man förlorar greppet och glider i sidled. Härligt detta blir den ultimata utmaningen.

Kommer man fram utan att ha en pensionär i fronten så börjar liksom allt det roliga om igen. Första steget ut ur bilen osv

Nja nu har jag varit så positiv jag bara kan vara och börjar må lite illa, hoppas vi har inside hemma.

Hur funkar folk?

Kommentarer
Postat av: Fru Grimmfjäll

Jag är väl inte lika äventyrsfull som du är, min älskling. För jag tycker inte att det är så roligt med all snö.. eller alla yetis. Puss

2010-02-26 @ 09:22:10
URL: http://emmaterese.blogg.se/
Postat av: Marie

Skaffa rejäla vinterskor så eliminerar du risken att halka!

Det är roligt att läsa det du skriver!

Kram

2010-02-26 @ 18:06:00
Postat av: Matilda

haha, vi vet ju alla hur farliga Yetis är så här års...

2010-02-26 @ 19:25:52
Postat av: Ringan

Yetin tog min jacka!

2010-02-28 @ 10:26:10
Postat av: Pia

Och vem hundan är Yetin?

2010-03-02 @ 06:10:30
Postat av: Emma

En Yeti är ett snömonster, som BigFoot... :)

2010-03-03 @ 12:58:14
URL: http://emmaterese.blogg.se/
Postat av: Johnalida

I really enjoyed it. You have done a great job.

2011-04-09 @ 14:09:37
URL: http://johnalida.blogimagine.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0